עבודות סמינריון בתיאטרון לדוגמה
החוג ללימודי תיאטרון נגזר מן הפקולטה למדעי הרוח, ובמסגרתו נחשפים הסטודנטים והסטודנטיות לז'אנרים ומגמות שהתפתחו לאורכה של היסטוריה מרתקת הנפרשת על גבי מאות שנים.התואר משלב בין היכרות תיאורטית עם זרמים שונים מן התיאטראות שליוו והתפתחו בקרב תרבויות שונות ברחבי העולם, לבין לימודים פרקטיים הכוללים שיעורי משחק, בימוי, הפקה ומחקר אקדמי פעיל.המחקר האקדמי מפגיש בין הסטודנטים לבין מקורות מידע רבים ושונים המאפשרים לבחון את תולדות התיאטרון מתוך פרספקטיבות שונות, מרתקות ומגוונות. די בכך שהתיאטרון חובק בתוכו נושאים כגון סגנונות משחק, עיצוב תפאורה ותלבושות, אמנות בובות ומחול, וזה רק על קצה המזלג, כדי להבין כי כל עבודה אקדמית סוללת את הדרך אל עבר נושאים שונים וייחודיים.
מטרת הסמינריון בחוג לתיאטרון
בשונה מן הפרויקטים המעשיים המלווים את משתתפי החוג כגון חוגי משחק, בימוי ועיצוב תפאורות, הרי שעבודת הסמינריון נועדה לבחון את כישוריהם האקדמיים לביצוע מחקר הנסמך על מקורות מידע שונים לרבות: ספרות מקצועית ואקדמית, כתבי עת, מקורות מידע כתובים נוספים ועד לניתוח מופעי תיאטראות.מטרת עבודת הסמינריון היא להקנות לסטודנטים ראייה רב-תחומית המפגישה בין הזרמים העכשוויים לאלו ההיסטוריים שבנו את היסודות הראשוניים של עולם התרבות.כשם שמגוון הנושאים הוא רב, כך גם הפתח לניסוחן של שאלות מחקר רבות:תפקיד התיאטרון בביסוסן של תנועות חברתיות ופוליטיות למען זכויות האזרח בארה"בהשפעת טכניקות משחק שונות על גישת השחקן לפיתוח הדמותהשיקולים האתיים בליהוק שחקנים בתיאטרון העכשווי בהיבט גיוון מגדרי וייצוג גזעיהשפעת האינטרנט והגלובליזציה על סגנונות ופרקטיקות תיאטרליותחשוב לציין כי בחירת שאלת המחקר וניסוחה, תושפע בהכרח מן הקורס בו יבחר הסטודנט, וכן מדרישות המרצה.אופי עבודת הסמינריון
העבודה הסמינריונית בתיאטרון הינה עיונית. קרי, בשונה מן הסמינריון המחקרי הנסמך על תצפיות, ראיונות, סקרים או השילוב בין שיטות מחקר אלו, הרי שעל הסטודנט העורך סמינריון עיוני להפגין יכולת לאינטגרציה בין מקורות מידע שונים.טעות נפוצה היא לתפוס את האינטגרציה כמעין סיכום בין מקורות המידע והלחם. על הסטודנטים להפגין יכולת מחקרית וביצוע היקשים מתוך האמור בכתוב.מבנה הסמינריון כולל:- שער ותוכן עניינים
- מבוא
- גוף העבודה
- דיון וסיכום
- מסקנות
- רשימה ביבליוגרפית
- נספחים